Nie możesz znaleźć informacji, których potrzebujesz? Zapoznaj się z najczęściej zadawanymi pytaniami i zobacz jak możemy Ci pomóc!
Przychodnia Sucholeska realizuje świadczenia według kolejności zgłoszeń oraz posiada awaryjną pulę wolnych terminów dla pacjentów przyjmowanych na podstawie szczególnych uprawnień oraz dzieci. Możliwe są limity przyjęć w ramach dostępności godzinowej placówki i personelu.
Poza godzinami pracy, również w nocy oraz w dni świąteczne, świadczenia medyczne realizuje pomoc doraźna oraz szpitalny oddział SOR.
Poniżej najbliższe, a w linku lista wszystkich dostępnych placówek: http://nfz-poznan.pl/page.php/1/0/show/13328/
POZNAŃSKI OŚRODEK SPECJALISTYCZNY USŁUG MEDYCZNYCH
POZNAŃ STARE MIASTO, AL. SOLIDARNOŚCI 36,
T: 61 647 77 15
SZPITAL WOJEWÓDZKI W POZNANIU
60-479 POZNAN, UL. JURASZÓW 7/19
T: 618212207
Przychodnia Sucholeska nie odpowiada za konstrukcję systemu ochrony zdrowia w Polsce, a jedynie realizuje wytyczne wskazane przez ustawodawcę. W razie bezwzględnej konieczności wizyty domowej lub przy stanach bezpośrednio zagrażających życiu i zdrowiu należy wzywać Pogotowie Ratunkowe – telefon 112 lub 999.
Osobista lub telefoniczna obsługa recept w Przychodni Sucholeskiej odbywa od godziny 12.00 – 18.00. Do zamówienie recepty niezbędne jest podanie numeru PESEL.
Analiza oraz realizacja zamówionej recepty trwa do 5 dni roboczych.
- Pacjent zamierzający przystąpić do szczepienia powinien zapoznać się z bieżącą sytuacją epidemiologiczna oraz obowiązującymi w dniu szczepienia przepisami.
- Podczas wizyty w przychodni obowiązują szczególne procedury bezpieczeństwa w związku z ryzykiem zakażenia wirusem SARS-CoV-2.
- Pacjent umawia się na wizytę szczepienną kontaktując się telefonicznie z rejestracją przychodni, gdzie wyznaczony zostanie termin i godzina wizyty. Na tym etapie zostanie przeprowadzona wstępna kwalifikacja do szczepienia oraz wstępny wywiad epidemiologiczny.
- W związku ze zwiększonymi procedurami bezpieczeństwa i czasem niezbędnym do ich realizacji uprasza się o dostosowanie się do zaleceń personelu medycznego.
- W dniu szczepienia do przychodni zgłasza się sam, w przypadku osób wymagających opieki lub dziecka wraz z jednym opiekunem, bezwzględnie bez objawów infekcji. Pacjent powinien przybyć 5 min przed wskazaną godziną wizyty i czekać na wezwanie na korytarzu przed przychodnią.
- Niedopuszczalne są spóźnienia – każde spóźnienie dyskwalifikuje pacjenta z wyznaczonego terminu – nie będą akceptowane tłumaczenia spóźnieniami autobusów, korkami itd. W takiej sytuacji wyznaczony zostanie kolejny termin wizyty.
- Pacjenta do przychodni wpuszcza personel medyczny. Przed wejściem będzie sprawdzana temperatura termometrem bezdotykowym oraz będzie weryfikowane posiadanie własnej maseczki ochronnej. Personel zdezynfekuje ręce (lub rękawiczki) opiekuna oraz dziecka (powyżej 4 roku życia) preparatem dezynfekcyjnym. Przychodnia Sucholeska nie udostępnia rękawiczek jednorazowych i maseczek.
- Każdy pacjent i opiekun zobowiązany jest do podpisania oświadczenia o stanie zdrowia swoim, dziecka i najbliższych domowników, jak również o wyjazdach oraz kontaktach z osobami zarażonymi, podejrzewanymi o zarażenie bądź na kwarantannie. Po wypełnieniu dokumentu pacjent zostanie zaproszony do bezpiecznej strefy, gdzie zostaną przeprowadzone wszystkie czynności niezbędne do wykonania szczepienia.
- Personel Przychodni Sucholeskiej ma prawo do odmowy wykonania świadczenia.
- Na terenie przychodni obowiązują wyznaczone strefy w których poruszają się pacjenci. Podczas szczepień w przychodni przebywają jedynie osoby zdrowe.
- Prosimy uważnie słuchać i przestrzegać poleceń personelu przychodni.
- Płatność za usługi komercyjne odbywa się w rejestracji w wyznaczonym do tego miejscu.
- W związku z zachowaniem maksymalnych procedur bezpieczeństwa sugerowaną formą płatności jest karta kredytowa.
Skierowanie od lekarza rodzinnego potrzebne jest do:
- chirurga
- ortopedy
- neurolog
- psychologa
- okulisty
- kardiologa
- laryngologa
- alergologa
- dermatologa
Do obsługi skierowań niezbędne jest podanie numeru PESEL.
Szczepienia oraz bilanse dzieci zdrowych odbywają wyznaczonych terminach. Prosimy o kontakt z rejestracją w celu ustalenia terminu szczepień i bilansów. Terminy te są zależne od dostępności godzinowej personelu medycznego. Jednocześnie informujemy, że na szczepienie lub bilans dziecko przychodzi z jednym opiekunem.
Przychodnia Sucholeska jest podmiotem leczniczym realizującym świadczenia zarówno w ramach kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia jak również komercyjne.
Z treści art. 18 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 1866, z późn. zm.) wynika, że obowiązkowe szczepienia ochronne finansowane są ze środków publicznych, a realizowane przez świadczeniodawcę, z którym NFZ zawarł stosowne umowy. Natomiast w przypadku osób nieposiadających uprawnień z tytułu ubezpieczenia zdrowotnego, koszty szczepień są finansowane z budżetu państwa z części, której dysponentem jest Minister Zdrowia.
Pozostałe zabiegi, nie ujęte jako szczepienia obowiązkowe oraz nie finansowane ze środków publicznych traktowane są jak usługi komercyjne. W przypadku szczepień płatnych, szczególnie gdy preparat zakupiony jest indywidualnie przez pacjenta, niezbędna jest odpłatna kwalifikacja przez lekarza POZ na miejscu. Obejmuje ona określenie stanu zdrowia pacjenta, wywiad środowiskowy, a także – co najważniejsze – daje możliwość ustalenia źródła pochodzenia oraz sposobu przechowywania preparatu.
W praktyce dodatkowe środki ostrożności pozwalają określić odpowiednie standardy przechowywania i dystrybucji szczepionek (np. z art. 18 ust. 8 ustawy wynika, że szczepionki zakupione przez Ministra Zdrowia są transportowane i przechowywane z zachowaniem łańcucha chłodniczego oraz na zasadach określonych w przepisach prawa farmaceutycznego). Wymogi te mają zapewnić trwałość i skuteczność danej szczepionki. W przypadku produktu leczniczego dostarczonego przez samego zainteresowanego może wystąpić ryzyko niezachowania tych zasad.
W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do jakości szczepionki transportowanej lub przechowywanej w niewłaściwych warunkach, lekarz powinien zatem odmówić jej wykorzystania i zasugerować zastosowanie produktu, który nie budzi żadnych wątpliwości (dotyczy to także przypadków, gdy szczepionka przechowywana w lodówce pacjenta uległa zamrożeniu, np. w wyniku umieszczenia jej w zamrażalniku lub w bezpośrednim kontakcie z oblodzoną ścianą lodówki).
Ustawa z dnia 5 grudnia 2008 roku o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. Nr 234 poz. 1570)
Na badanie EKG w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia potrzebne jest skierowanie od lekarza rodzinnego. Natomiast można je wykonać prywatnie.
Na 3 dni przed badaniem należy zacząć stosować Espumisan Forte 3 razy dziennie po 2 kapsułki oraz w dniu badania. Zastosować należy również w tym czasie dietę lekkostrawną. W dniu badania, na osiem godzin przed spożyć ostatni posiłek, w ciagu dnia pić dużo wody. Na godzinę przed badaniem pić dalej wodę, ale już nie siusiać.
Przychodnia Sucholeska ma podpisaną umowę na realizację badań RTG z Poznańskim Ośrodkiem Specjalistycznych Usług Medycznych (POSUM) mieszczącym się przy Aleji Solidarności 36 w Poznaniu.
Na wizytę do lekarza można umówić się nawet z tygodniowym wyprzedzeniem.
Za wykonane świadczenia, opłatę można można uregulować kartą płatniczą lub gotówką, natomiast za teleporadę komercyjną również poprzez płatności online.